söndag 13 februari 2011

Semester från bloggen

Nu är det 14 dagar sedan jag skrev något här! Har inte suttit mycket framför datorn överhuvudtaget den sista tiden! Vet inte vad som hänt mig! Kan man söka för sådat kanske? Jag som i vanliga fall är en riktig datanörd!!

Vad har hänt dessa två veckor då!?

Jag har fortsatt med min yoga och det är något som verkligen passar mig!
Jag har börjat måla akvarell igen med min underbara grupp bestående av kvinnor i sina bästa år (från 56 år till 80 år är de!!!!!)
Jag har varit hos tandläkaren minst 10 gånger känns det som. Har det inte varit med mig själv så har det varit med Emma o Per. Snart skall jag även med Markus. Fast det är ända nere i Halmstad det.
Vi har varit på "halv åtta hos mig" för sista gången. Ja, sista o sista vet jag inte, men sista för den här omgången iaf! Vi har varit 4 par som turats om att laga mat till varandra. Vi har haft ett eget upplägg på det hela. Vi har gjort lite var varje gång för att man inte skall stå med allt själv! En familj har gjort förrätten, en familj huvudrätten, en familj efterrätten och den sista familjen har stått för drycken. Så har vi turats om att ha det hemma hos oss. Trevligt!

Idag har Janne o jag varit ute o gått 3½ timme i skogen. Vi hade även ett par vänner med. Vi gick i lugn takt då Janne dras med en jobbig förkylning. Efter drygt 1½ timmes promenad kom vi till Eksjön där vi satte oss i solen o fikade. Hittade lä så det var helt underbart. Ute på sjön satt en man med sin isborr o fiskade. Tog lite bilder med min mobil för jag hade glömt kameran hemma. Vet dock inte hur de bilderna blev egentligen, för kameran i mobben är inte den bästa! Skall ta över dem med Bluetooth en dag.

Middagen intog vi på restaurang Zorba idag. Emma, Kristian och Markus kom och gjorde oss sällskap. Även Tassos galne bror från Thessaloniki kom en stund o satte sig hos oss. Denne underbare lille man! Jag tänker inte ens försöka mig på att stava hans namn, så jag kallar honom bara för "lille gubben"! (Panaiotis.....kanske det stavas så.....) På torsdag kommer han o Agneta hem till mig o fikar. På fredag åker han tillbaks till Grekland. Jag hoppas att jag inom en snar framtid kan åka till Thessaloniki och hälsa på. Agneta o jag skall ju till Athen i maj, men vi hinner inte åka Thessaloniki då. Så vi har inte ens talat om för honom att vi skall dit. Han blir ledsen då.

Vår vän Björn gick tråkigt nog bort natten mellan fredag och lördag. Vi var och tog farväl i fredags. Vi förstod att han snart skulle lämna oss! Tänker på dig Björn! <3

Nu skall jag lägga mig i soffan en stund innan sängen hägrar. Over and out från Lena

1 kommentar: